Wednesday, March 9, 2011

Kejujuran Yang entah Bila                          

 Penipuan dan terus terang?kenapa perlu menipu?dan kenapa tidak berterus terang?susah sangat ker utk hnya berterus terang.Bukan penipuan ayng aku mahukan tapi cuma sekelumit kejujuran.susah ker utk berlaku jujur?ataupun memang dari dulu dilahirkan utk menipu?aku sering bertanya dan terus untuk tertanya2.mungkin itu kehendaknya..aku cuma boleh cakap,xpelah mungkin dia dah besar..biar dia uruskan hidupnya sendiri.

Apa Maknanya Sayang Bagimu

Bila ditanya,jawapanya syg..bila disoal dijawabnya "ye sayang" tapi bila tengok luaran seperti tiada apa2..mungkin dlm hati kita tak tahu..aku ni suka menilai melalui luaran jer..tapi dalaman aku x amik kesah.Tapi sekarang baru aku tahu yang syg 2 ada utk aku..cuma ia tersembunyi di sebalik hati yang rapuh dan tidak mudah utk diluahkan..akan aku simpan sayang tu hingga ke syurga.

Sekeras Kerikil

walaupun dikecewakan mcm mana pun,disakiti gila mati pun dan sedih cm xleh bla pun..aku tetap syg sbb sekali aku syg susah utk benci dan sekali aku benci susah utk syg balik..bila hati dh sy kita kena terima smuanya seadanya..kena jadikan benda 2 mcm mknan asasi kita..so sabarlah wlaupun sakit kerana SAYANG itu penawar segalanya..tanpa sayang xkan kemana...api lawanya kena la air...Bila hati dah sekeras kerikil itu lah jadinya...keras mcm batu...kena lentur balik..tapi wat pe nak lentur kalau dah sayang..ngee :)

Terungkai Atau Terbongkar

Hurm..mungkin benda ni satu pengajaran atau balasan..aku x pasti..yang pasti mcm dah terungkai..lidah terus jadi kelu and otak jem bila nak jawab dan fikir..hurm..tapi aku kena gak galas benda ni sebagai bebanan yg patut aku lontarkan jauh2 dari hidup aku...mcm kata abah..people need a time to changes but it will make people be more honest in life...betul juga kata2 2 sebab aku terfikir2 smpai tertido...hurm...

No comments:

Post a Comment