Friday, July 8, 2011

Semuanya Indah Disini!!

Entry yang nih pulak khas utk kawan2 aku kat shell!
dua bulan aku kerja macam knangan yang ada..
mula2 aku mmg xnak kerja kat sini..
bila abah pujuk so aku pun ikot jer la..
aku ingat tak best kerja kat sini..
org kan penah ckp,xkenal maka xcinta!
skang aku yang sedih bila nak tnggalkan tmpat nih..
kat sini boleh dikatakan 99 percent pkerja semua lelaki..
hahahha!
so,senang la aku nak wat kecoh kan..
dorang semua mmg satu kepala ngan aku..
tap ada gak yg cam sengal tahap ubi..
yela,manusia kan macam2 perangai ada..
kat sini aku dpt kwn baik,
abg ngkat,geng JJCM
geng tido2 sedunia..
hahaha...
macam2 kan?
best sgt bila kerja kat sini walaupun just dua bulan..
bagi aku dorang semua kawan2 yang terbaik..
antara kawan yang aku rapat ialah:
Azrai- aku panggil dia tenggiling..!
Amy- dia nih paling baik..bnyak jasa dia kat aku..
Abg Zul-..menantu abah yg xjadi!hahaha..dia abg angkat aku yg sgt kelakar..
Faiz- dia nih mat kelate murtad!hahah
Faris-student upm yg cuti cm aku..paling mahal kat dia niih misai dia yg cm tanglong..
Yoi-budak yg sgt bangga dgn tmpat tnggal dia..Batu gajah..peace>>
Ejam@Atan-mamat lurus yg selalu kena buli ngan yoi..selalu kalah ossom!
yazid-Dia nih suka belanja aku..haha..aku suka..
yang lain lak cam farid,paan.boroi n lain2 lagi la..
banyak lagi kawan2 aku yg suka layan aku..
dalam shell ni aku la paling manja kot sebab aku suka wat kecoh dngan perangai aku..
dorang semua suka layan aku..
then macam ayat atau gelaran yang termuncul dlm masa 2 bulan nih..
salah satu nya ayat paling fames ialah TOYA!
aku akn inggat perkataan nih..
then kitaorg yg bahagia jaga expired gas akan Ossom tok tentukan sape rehat dulu..
cam budak2 jer kan..
tapi sgt la best kot sebab setius kelakar..
kitaorg kalau bosan2 suka gak main teka2 lagu..haha
aku la paling lambat bab teka lagu nih sebab dorang layang lagu cinta lame2..
aku maner la layan sgt kan?
hehehhe...
selain tu kitaorg ada geng JJCM..jalan2 cari makan..
geng ni mula start 2 minggu lepas jer..
kitaorg pusing2 cari kedai yg ada makan sedap2 jer..
leh gemuk taw x klau hari2 cm ginih..
so sweet la..!
lepas 2 bila dah kenyang mula la masuk keja lambat..
hahahah...
aku lak yg palin rajin mengulor kat belakang Plant 2..
asyik tido jer..
weeeee!
Sepanjang dua bulan nih jugak mcm2 ilmu yg aku dapat..
semua nya ttg Gas dan Shell!
bangga kot...hahha
semua proses pembuatang Gas dah ada dalam  kepala otak nih..
hehehe..
so xda sape leh tipu aku lepas nih..sebab aku lah Dr.Gas!
pejam celik pejam celik dah tinggal 4 hari jer aku nak kerja kat sini
sedih la nak tinggal kat temapt nih..
sedih nak tinggal kan kawan2 aku..
nanti aku mesti rindu gyler saat makan aiskem,main bowling
layan bola,makan gula2,main lari2 sebab abg zul suka kentut!hahaha..
lepas 2 saat ponteng,time kerja leh lak g window shopping,jalan2 naik motor..
serius aku kata yang aku akan rindu saat nih..
tak lupa uugak dekat makcik2 n aunty yang suka layan kesengalan aku..
dorang semua cam terhibur..
siapa ada yang kata nanti dah xda la handsome boy nih dah..
and dah xleh la makan karipap ngan cucur udang,..
sebab doarng nih rajin order karipap and cucur udang mak aku..
memang terbaik der!!
korang semua kena rase ok..
Thanks jugak la kat semua engineer,manger,supervisor,akak office yang terima aku time aku kerja kat sini..
yang paling penting thanks kat abah!
abah lah yang mencetuskan semuanya
sebab kalau abah x syorkan aku kerja kat sini aku xkan rase smua nih!
boleh meleleh kott air mata!
sedaaaayyy weeehhhh!
kat sini dorang panggil aku along atau abzel..
hahahahha...
dorang semua xkan kacau aklu sebab sape kcau aku nanti abah aku marah dorang..
doarang kata aku "anak abah"..
hahahhaha!
kat sini jugak aku la suplier CD filem2..hahaha
sebab aku rajin beli n vter kat dorang smua..
so doarnag terpngarud utk pinjam Cd Dari aku..
kahkahkah!
haih!bila ingat balik semua nih..mesti akan senyum n nages!
semuanya ada..
manis,masam,pahit and kelat..
last thing aku nak cakap..
aku janji aku xkan lupa semua kawan2 aku kat sini...
aku sayang dorang semua!
banyak benda yang aku belajar..
banyak benda kat sini yang dah ubah diri aku..
perkara paling penting yang aku belajar ialah..
susahnya nak mencari rezeki..
kawan yang baim adalah kawan yang suku dan duka dgn kita..
hargai setiap rezeki Allah itu..

so aku nak bagi satu lagu khas utk entry nih!
So..
Terimalah..

Kenangan Terindah-Samsons!

Aku yang lemah tanpamu 
Aku yang rentan karena 
cinta yang tlah hilang darimu 
yang mampu menyanjungku 

Selama mata terbuka 
Sampai jantung tak berdetak 
selama itu pun 
aku mampu tuk mengenangmu 

Darimu, kutemukan hidupku 
Bagiku, kau lah cinta sejati 

Bila yang tertulis untukku 
Adalah yang terbaik untukmu 
Kan kujadikan kau kenangan 
Yang terindah dalam hidupku 
Namun takkan mudah bagiku 
Meninggalkan jejak hidupku 
Yang telah terukir abadi 
Sebagai kenangan yang terindah 

p/s:entry ni khas utk semua kawan2 aku kat shell..weh!aku syg korang..thanks utk semua kenangan 
selama ni..ingat taw!kita semua tetap kawan.. :)




No comments:

Post a Comment